FAQ Pytania i odpowiedzi


Aby przygotować darmową wycenę, potrzebujemy informacji o tym, kiedy i gdzie planowane są nagrania, jaki rodzaj filmu mamy wykonywać, jak długi ma być docelowy film oraz do kogo ma trafiać i jakie założenia spełniać końcowy materiał (marketingowe, sprzedażowe etc.).
Zdecydowanie nie. Jeśli jedyną rzeczą, jaka w chwili obecnej jest to chęć zrealizowania filmu, na przykład do promocji swojej firmy – to chętnie spotkamy się osobiście lub na videochacie, żeby omówić szczegóły i zaproponować własne rozwiązania i pomysły na realizację.
Wielkość ekipy realizacyjnej uzależniona jest od rodzaju produkcji i wielkości planu filmowego. Zaczyna się ona zwykle od 3 osób przy podstawowych produkcjach, a może liczyć nawet około 15 osób przy bardziej zaawansowanych projektach.
Każda produkcja jest wyceniana indywidualnie, ponieważ na wycenę składa się kilka czynników, jak chociażby rodzaj realizacji, ilość dni zdjęciowych, poziom zaawansowania scenariusza czy końcowa długość filmu.
Na co dzień współpracujemy z kilkoma agencjami modelingowymi, które mają w swojej ofercie zbiór osób z doświadczeniem aktorskim. Chętnie pomożemy w przeprowadzeniu castingu do konkretnej produkcji lub zajmiemy się kontaktem i ustalaniem szczegółów bezpośrednio z agencją.
Najczęściej korzystamy w profesjonalnych kamer filmowych, ponieważ dają bardzo plastyczny obraz i naturalną kolorystykę. Przy mniejszych projektach używamy bezlusterkowców, a jeśli projekt tego wymaga także kamer sportowych i kamer 360°.
Jeśli chodzi o czas nagrań filmu, najczęściej jest to od 1 do 3 dni zdjęciowych. Natomiast czas na zmontowanie i oddanie filmu klientowi to zwykle od 2 do 4 tygodni po zebraniu całego materiału.
Tak – mamy możliwość realizacji „making of”, czyli pokazania kulis powstawania danego projektu. „Making of-y” realizujemy zarówno w formie fotografii, jak i krótkich klipów video.
Wszystko zależy od tego, gdzie ma być publikowany i do czego służyć. Krótkie nagrania do social-mediów to zwykle 15-60 sekund, a videorelacje z eventów to najczęściej 2-4 minuty. Możliwości doboru długości filmu do danego projektu jest naprawdę sporo – podczas przygotowywania wyceny z pewnością zasugerujemy optymalny czas filmu.
Oczywiście! Mamy możliwość przygotowania filmów obcojęzycznych zarówno w kwestii użycia zagranicznego lektora (native speaker), jak i dodania napisów w wybranym przez klienta języku.
Zwykle przedstawiona przez nas wycena projektu zakłada jedną turę poprawek, czyli jednorazowego zebrania wszystkich uwag dotyczących zmian w filmie. Każda kolejna tura jest wyceniana dodatkowo w zależności od ilości czasu i pracy, jakiej wymagają poprawki.
Tak, mamy możliwość realizacji filmów na „green screen” oraz opcję przygotowania indywidualnego animowanego tła lub wirtualnego pomieszczenia, które dodaje się w postprodukcji.
Oczywiście! Bardzo często zachęcamy klientów, aby w niektórych produkcjach użyć profesjonalnego nagrania lektorskiego. Współpracujemy z agencją lektorską, która posiada duży zbiór zarówno bardzo znanych, jak i tych mniej rozpoznawalnych, ale również dobrych głosów. Wycena odbywa się indywidualnie w zależności od projektu.
Koszt lektora jest wyceniany w zależności od rozpoznawalności głosu danej osoby i jest liczony za każdą rozpoczętą stronę tekstu A4, którą naczytuję lektor. Na wycenę lektora ma także wpływ pole eksploatacji filmu – czy to jest tylko nagranie wewnątrz firmy, czy będzie publikowane np. w Internecie lub emitowane w telewizji.
Tak, posiadamy w swojej ofercie możliwość wykonania zarówno ujęć filmowych z drona, jak i fotografii lotniczych.
Back To Top