Fotografia produktowa


Chcesz zwiększyć ruch na stronie swojego sklepu internetowego? A może szukasz sposobu, by wyróżnić się na tle konkurencji? Tym, czego potrzebujesz, jest profesjonalna fotografia produktowa, dzięki której zwiększysz atrakcyjność swojej oferty i wpłyniesz na decyzje zakupowe klientów. Dobre zdjęcia produktowe mają realny wpływ na wyniki, bez względu na to, czy sprzedajesz odzież, czy elektronikę. Pokaż swój produkt w jak najlepszym świetle i przekonaj się, że w świecie reklamy wygląd naprawdę ma znaczenie!

Czym jest fotografia produktowa?

img

Fotografia produktowa to skuteczne narzędzie marketingowe służące do promocji dowolnych produktów. Jej podstawowym celem jest ukazywanie artykułów w sposób atrakcyjny dla potencjalnego klienta. Ze zdjęć produktowych najczęściej korzystają sklepy prowadzące sprzedaż internetową. Dzięki dostępnym obecnie technikom fotografii istnieje możliwość ukazania produktu z każdej strony, również w wersji 360°. Profesjonalna fotografia produktowa jest narzędziem wykorzystywanym podczas planowania kampanii reklamowej w mediach tradycyjnych i internetowych.

Zdjęcia produktów pełnią nie tylko funkcję reklamową, lecz również informacyjną. Na podstawie fotografii i opisu klient jest w stanie ocenić jakość produktu i zdecydować o zakupie – mimo braku możliwości zobaczenia towaru z bliska. Dobrej jakości fotografia produktowa jest także narzędziem sprawiającym, że klient wybierze daną ofertę spośród wszystkich sklepów oferujących ten sam produkt. Cena towaru bywa niekiedy mniej ważna niż sposób ukazania produktu, a klient jest w stanie dopłacić za zakupy w sklepie przywiązującym wagę do doświadczenia zakupowego odbiorcy.

Na jakich artykułach skupia się fotografia produktowa? Biżuteria, odzież, obuwie, elektronika, żywność, napoje, alkohol, perfumy, kosmetyki i meble to tylko kilka przykładów – tak naprawdę nie ma żadnych ograniczeń w kwestii wykonywania zdjęć produktowych, a wszystko, co przeznaczone jest do sprzedaży, można w atrakcyjny sposób umieścić na zdjęciu reklamowym.

Rodzaje fotografii produktowej

Fotografia produktowa dzieli się na dwa podstawowe rodzaje: fotografię still life oraz fotografię packshotową. W sprzedaży online szczególnie ważną rolę odgrywa ta druga, która wpływa na postrzeganie produktu przez klienta i pozwala zapoznać się z towarem na odległość. W EMELFIS Production tworzymy zarówno zdjęcia still life, jak i packshotowe – w zależności od potrzeb sprzedawcy i miejsca publikacji zdjęć.

Fotografia still life

W języku angielskim mianem still life określa się martwą naturę – zdjęcia typu still life polegają więc na kreatywnym i artystycznym przedstawieniu produktów. Ten rodzaj fotografii wymaga wyobraźni i fantazji. Nie ma tu miejsca na nudę i powtarzalność, a dużą rolę odgrywa umiejętność posługiwania się światłem, kompozycją i barwą. W centrum fotografii still life musi się znaleźć produkt przedstawiony w intrygujący i zaskakujący sposób. Nie można jednak zapominać, że zdjęcie powinno odzwierciedlać rzeczywisty wygląd towaru.

Celem fotografii still life jest rozbudzenie wyobraźni odbiorcy i odwołanie się do jego emocji. Tego typu zdjęcia to małe dzieła sztuki, które śmiało można by oprawić w ramy i powiesić w galerii. Kreatywne zdjęcia rzadko wykorzystuje się jednak w sprzedaży e-commerce, gdzie liczy się prostota przekazu. Tworzenie fotografii produktowej still life wybierane jest najczęściej podczas realizacji kampanii reklamowej. Pobudzające wyobraźnię zdjęcia świetnie sprawdzają się na billboardach, w katalogach i magazynach modowych, a także na ulotkach czy stronie internetowej poświęconej danemu produktowi. Stylizowane zdjęcia mogą też stanowić efektowne uzupełnienie sesji packshotowej.

img

Fotografia packshotowa

Zdjęcia typu packshot skupiają się na prezentacji produktu, który znajduje się w centrum kadru. Jest to profesjonalna fotografia produktowa dla e-commerce, która wyróżnia się minimalizmem i prostym przedstawieniem artykułu. Celem packshotów jest ukazanie produktu w sposób estetyczny, a równocześnie jak najbardziej zbliżony do rzeczywistości. Dzięki temu, że klient sklepu internetowego może zapoznać się z wyglądem i cechami produktu przed zakupem, fotografia packshotowa ma realny wpływ na proces podejmowania decyzji o kupnie towaru.

Najpopularniejszym typem packshotów są zdjęcia produktów na białym tle, choć istnieje również możliwość doboru innego koloru tła. Białe tło pozwala w największym stopniu odwzorować cechy fizyczne towaru, dlatego ta opcja jest zdecydowanie najpopularniejsza wśród sprzedawców. Packshoty mogą też zawierać odbicia i refleksy produktu lub występować jako zdjęcia bezcieniowe, pozbawione efektów świetlnych, odbić i cieni.

Wyróżniamy kilka rodzajów zdjęć packshotowych:

  • Flatshot – na tym typie packshotów skupia się fotografia produktowa odzieży. Na zdjęciu znajduje się wyprasowany, płasko rozłożony produkt, najczęściej bez cieni i dodatków, na białym tle. Flatshot jest przeznaczony do publikacji w sklepach internetowych.
  • Zdjęcie typu duch – alternatywa dla zdjęć typu flatshot, które ukazują płasko ułożony przedmiot. Fotografie typu duch sprawiają wrażenie, że ubranie nosi niewidzialna postać. Aby osiągnąć ten efekt, fotografujemy odzież na modelu lub manekinie, którego sylwetkę komputerowo usuwamy. Zdjęcia typu duch są przeznaczone do publikacji w sklepach online.
  • Flatlay – kompozycja produktów fotografowana jest od góry, a na zdjęciu mogą występować dodatkowe akcesoria. Flatlay może służyć m.in. do promowania produktów w social mediach.
  • Fotografia obrotowa 360° – prezentacja umożliwia obejrzenie produktu z każdej strony i jest przeznaczona do publikacji w sklepach e-commerce. Fotografia obrotowa realizowana jest zazwyczaj na białym tle i może być wykorzystywana do prezentacji dowolnych produktów, np. odzieży, obuwia, biżuterii, elektroniki, mebli itp.
img

Różnice między zdjęciami packshotowymi i still life są widoczne na pierwszy rzut oka. Podczas gdy packshot jest dokładnym odzwierciedleniem produktu, tworzenie zdjęć still life wymaga kreatywnego podejścia, wyboru scenografii oraz skupienia się na świetle, kompozycji i barwie. Z kolei sesja produktowa packshot musi być powściągliwa i prosta w odbiorze – w innym razie trzeba liczyć się z tym, że klient zarzuci sklepowi „niezgodność towaru ze zdjęciem”.

Fotografia produktowa – dlaczego warto?

Choć sklepy internetowe są wybierane równie często (jeśli nie częściej) niż stacjonarne, mają one jeden minus – nie dają możliwości zobaczenia produktu na żywo przed zakupem. Nie ma co się łudzić, że opis przedmiotu wystarczy do podjęcia decyzji o kupnie – klienci oczekują dobrej jakości zdjęć, które stanowią odzwierciedlenie produktu.

Decydując się na fotografie produktowe:

  • zwiększasz szanse na sprzedaż online,
  • zmniejszasz liczbę zapytań o cechy i wygląd produktów,
  • zwiększasz atrakcyjność swoich artykułów,
  • wyróżniasz się spośród konkurencji,
  • tworzysz content atrakcyjny dla odbiorcy,
  • wpływasz na zwiększenie ruchu na stronie,
  • osiągasz lepsze wyniki w Google Grafika.

Warto pamiętać, że fotografia produktowa jest skuteczna wyłącznie wtedy, gdy tworzeniem zdjęć zajmują się profesjonaliści. Na odbiór oferty wpływają nie tylko kompozycja, światło i wybór tła, lecz także liczba zdjęć – nie może być ich ani za mało, ani za dużo. Zdjęcia produktowe nie mogą również wprowadzać w błąd, dlatego zadaniem fotografa jest jak najlepsze odzwierciedlenie cech i funkcjonalności prezentowanych artykułów.

Tworzymy skuteczne fotografie produktowe

W EMELFIS Production wykonujemy sesje produktowe typu still life i packshot. Fotografia produktowa w studio to skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na stronie i dotarcie do wymagającego klienta. My też jesteśmy klientami sklepów online, dlatego tworzymy zdjęcia produktowe, które sami chcielibyśmy oglądać.

Oprócz fotografii produktowych możemy stworzyć dla Ciebie również filmy produktowe. Na to nowoczesne narzędzie marketingowe decyduje się coraz więcej sklepów internetowych, którym zależy na zwiększeniu sprzedaży. Filmy produktowe stanowią doskonałe uzupełnienie zdjęć packshotowych i umożliwiają jeszcze lepsze zaprezentowanie cech produktów.

Poznań, Bydgoszcz, Toruń, Września, Włocławek i Konin to miasta, w których najczęściej realizujemy sesje produktowe, choć naszą ofertę kierujemy także do klientów z innych miejscowości. Ile kosztuje fotografia produktowa? Cena zależy od kilku czynników, dlatego ustalamy ją indywidualnie. Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły oferty i otrzymać indywidualną wycenę.

Zaufali nam


współpraca ABC
wspólpraca FedEx
wspólpraca Verseo
wspólpraca Polo Market
wspólpraca Ecolab
wspólpraca TVN Turbo
wspólpraca Tedx
wspólpraca Ruch
wspólpraca TVP3 Bydgoszcz
wspólpraca Eurocash
wspólpraca Wojewoda Wielkopolski
wspólpraca Znak Emotikon
wspólpraca Engie
wspólpraca Distribev
wspólpraca AVON
wspólpraca Abramczyk
wspólpraca Vitapol
wspólpraca GSK
Back To Top