Spoty reklamowe


Wprowadzasz na rynek nowy produkt i chcesz dotrzeć do jak największego grona klientów? A może dopiero zaczynasz działalność i szukasz najlepszego sposobu na zyskanie uwagi odbiorców? Jedną z najpopularniejszych form reklamy wizualnej jest spot reklamowy, który od lat cieszy się stałą popularnością – zarówno w mediach tradycyjnych, jak i internetowych.
video

Czym jest spot reklamowy?

Spot reklamowy to krótka forma reklamy wideo przeznaczona do publikacji w telewizji i internecie. Optymalna długość trwania spotu wynosi 30-60 sekund, a jego głównym celem jest promowanie produktu, usługi lub marki w sposób zachęcający do skorzystania z oferty. Słowo spot w języku angielskim oznacza ‘punkt’ – spot reklamowy powinien więc „trafiać w punkt” i zawierać informacje, które przemówią do emocji odbiorcy.

Pierwszy spot reklamowy w Polsce wyemitowano w 1956 roku, a od tego czasu zmianie uległy zarówno technologia, jak i forma reklamowania usług oraz produktów. Statystyczny Polak ogląda telewizję przez 4,5 godziny dziennie, dlatego produkcja spotów reklamowych jest jedną z najpopularniejszych usług wśród naszych klientów. Spoty emitowane są nie tylko w tradycyjnej telewizji, lecz również w telewizji internetowej, mediach społecznościowych, aplikacjach i na YouTubie.

Jak stworzyć dobry spot reklamowy?

Niektóre spoty reklamowe są odbierane negatywnie. Najczęstsze błędy występujące w tego typu produkcjach obejmują m.in. brak interesującej treści, zbyt długi czas trwania, zły dobór lektora czy treść niezwiązaną z działalnością marki. Niektóre spoty bywają też po prostu irytujące i choć zapadają w pamięć, wywołują w odbiorcach negatywne emocje.

Tworzenie spotów reklamowych jest więc czynnością wymagającą kreatywnego podejścia i doskonałej znajomości trendów popularnych wśród danej grupy docelowej. Spot reklamowy może być też sposobem na tworzenie nowych trendów, co jest mile widziane w niektórych branżach.

Reklama nudna i wtórna, która nie oferuje nic nowego, szybko ląduje w odmętach niepamięci. Alternatywą dla takich produkcji są spoty reklamowe z elementami humorystycznymi i intrygującym scenariuszem. W EMELFIS Production tworzymy nietuzinkowe i zapamiętywalne produkcje, które są dowodem na to, że spot reklamowy może być ciekawy, nienachalny i chętnie oglądany.

Jak to robimy? Stosujemy bodźce wizualne i dźwiękowe, śledzimy trendy, a także stronimy od kontrowersji i polityki – na rzecz humoru i intrygujących scenariuszy. Jeśli zlecisz nam nagrywanie spotów reklamowych, prześledzimy też działania konkurencji i ustalimy, w jaki sposób możemy wyróżnić Twoją firmę. Reszta to już nasza słodka tajemnica :)

Zalety spotów reklamowych – dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w spot reklamowy? Sprawdź, co możesz zyskać, decydując się na to narzędzie marketingowe:

  • dotarcie do ogromnej liczby odbiorców w różnym wieku – także tych, którzy na co dzień nie korzystają z internetu,
  • zasięg lokalny i globalny,
  • spot reklamowy jest ciekawszy niż reklama radiowa i prasowa,
  • możliwość budowania świadomości marki,
  • realny wpływ na kształtowanie trendów,
  • możliwość publikacji w różnych kanałach promocji (np. regionalna i ogólnopolska telewizja, VOD, YouTube, media społecznościowe).

Spoty reklamowe na YouTube, VOD i social media

Reklama telewizyjna znacząco różni się od internetowej, dlatego spot reklamowy emitowany w TV niekoniecznie sprawdzi się w mediach społecznościowych. Podobną formę będą miały jedynie spoty zamieszczane w telewizji internetowej (VOD), które są zazwyczaj kierowane do szerokiego grona odbiorców. W tego typu reklamie najlepiej sprawdza się promocja produktów codziennego użytku, elektroniki, leków i żywności.

Reklama w social mediach to już inna para trampek. Użytkownicy Instagrama, Facebooka czy TikToka najczęściej przeglądają treści na smartfonach, dlatego w tym przypadku najlepiej sprawdzi się pionowe video na social media, które nie wymaga odwracania ekranu. Nie można również zapominać o napisach w spocie, gdyż użytkownicy bardzo często przeglądają social media bez dźwięku. W mediach społecznościowych istotne jest określenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć z usługą lub produktem.

Jeszcze inaczej wyglądają spoty reklamowe na YouTubie, np.:

  • reklamy In-Stream możliwe do pominięcia po 5 sekundach – wymagają zawarcia atrakcyjnej treści w pierwszych kilku sekundach spotu,
  • reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – trwają 15-20 sekund i wymagają obejrzenia w całości,
  • bumpery reklamowe – krótkie reklamy niemożliwe do pominięcia, które trwają do 6 sekund,
  • reklamy wideo In-Feed – składają się z tekstu oraz miniatury pobranej z filmu i służą do promowania materiału wideo obok filmów w YT, na stronie głównej YT czy w wynikach wyszukiwania YT,
  • reklamy Out-Stream – zaczynają się odtwarzać z wyłączonym dźwiękiem, który odbiorca może samodzielnie włączyć.
video

Produkcja spotów reklamowych na wybraną platformę wiąże się z koniecznością dostosowania długości spotu, proporcji obrazu i formatów do aktualnych wytycznych danej platformy.

Tworzenie spotów reklamowych – co warto wiedzieć?

Zanim zdecydujesz się na spot reklamowy, odpowiedz sobie na kilka ważnych pytań.

  • Jaki jest Twój cel? Celem spotu może być m.in. promocja marki, produktu lub usługi, rebranding, budowanie świadomości marki lub wejście na rynek ogólnopolski.
  • Jaki jest Twój budżet na reklamę? Ustalony budżet ma znaczący wpływ na to, jak będą wyglądały filmy reklamowe. Cena zależy m.in. od czasu trwania produkcji, wyboru lokalizacji i zatrudnienia aktorów. Kreatywne podejście i krótki czasu trwania pozwolą ograniczyć koszt spotu.
  • Jaka jest Twoja grupa docelowa? Spot telewizyjny to szansa na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, natomiast spot internetowy pozwala znacząco zawęzić grupę docelową.
  • Gdzie chcesz emitować spot reklamowy? Reklama telewizyjna różni się od tej emitowanej na YouTubie czy Instagramie, dlatego zdecyduj, która forma będzie dla Ciebie najlepsza.
  • Komu powierzysz realizację spotu? Produkcję spotu reklamowego powierz wykonawcy, który zna się na rzeczy. Weź pod uwagę dotychczasowe realizacje firmy, oferowane kanały promocji (telewizja, media społecznościowe, YouTube), kontakt, zaangażowanie, pomoc i koszt realizacji spotu.

W EMELFIS Production pokażemy Twój produkt, firmę lub usługę w skondensowanej formie – trwającej około 60 sekund. Jesteśmy młodym zespołem twórców znających specyfikę tworzenia spotów reklamowych do telewizji i platform internetowych, takich jak VOD, YouTube, Facebook, Instagram czy TikTok.

Poznań, Bydgoszcz, Toruń, Września, Włocławek i Konin to miasta, w których najczęściej działamy, choć naszą ofertę kierujemy również do klientów z innych lokalizacji. Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły usługi i otrzymać indywidualną wycenę.

Zaufali nam


współpraca ABC
wspólpraca FedEx
wspólpraca Verseo
wspólpraca Polo Market
wspólpraca Ecolab
wspólpraca TVN Turbo
wspólpraca Tedx
wspólpraca Ruch
wspólpraca TVP3 Bydgoszcz
wspólpraca Eurocash
wspólpraca Wojewoda Wielkopolski
wspólpraca Znak Emotikon
wspólpraca Engie
wspólpraca Distribev
wspólpraca AVON
wspólpraca Abramczyk
wspólpraca Vitapol
wspólpraca GSK
Back To Top