Około 70% naszego społeczeństwa stanowią wzrokowcy, którzy najszybciej przyswajają informacje przedstawiane w sposób wizualny. Odpowiedzią na ich oczekiwania, a zarazem najprostszym sposobem, by do nich dotrzeć, są profesjonalne filmy reklamowe.
Film promocyjny to nowoczesne narzędzie marketingowe wykorzystywane do promocji marki, które wyróżnia się scenariuszem i trwa więcej niż 60 sekund. Jego celem jest ukazanie wyjątkowości firmy poprzez przybliżenie odbiorcom wartości, jakimi kieruje się marka. Filmy promocyjne dla firm mogą przedstawiać historię i dokonania przedsiębiorstwa, nawiązywać do planów na przyszłość, a nawet ukazywać codzienną pracę.
Filmy reklamowe bywają mylone ze spotami reklamowymi. Warto wiedzieć, że są to dwa odmienne narzędzia marketingowe, które różni m.in. czas trwania, sposób realizacji czy miejsce emisji. Podczas gdy spoty reklamowe są krótkie i zachęcają do zakupu produktu lub skorzystania z usługi, produkcja filmów promocyjnych skupia się przede wszystkim na kreowaniu wizerunku marki.
Gdzie można opublikować film promocyjny?
Zmontowany film reklamowy nadaje się do publikacji we wszystkich kanałach promocji. Firmy najczęściej umieszczają go na swojej stronie internetowej – w wielu przypadkach jest to pierwsza rzecz, jaką klient zauważa po wejściu na stronę. Filmy reklamowe można też umieszczać w mediach społecznościowych (np. pionowe video na social media), na firmowych profilach (np. na LinkedIn, YouTube) czy blogach branżowych. Takie filmy najczęściej publikuje się w sieci, choć można je również emitować w telewizji. Ich celem może być promowanie firm, regionów, akcji społecznych czy kandydatów w wyborach.
Tworzenie filmów promocyjnych zawsze zaczynamy od zapoznania się z wartościami, historią i profilem firmy. Kluczową kwestią realizacji filmów reklamowych jest stworzenie scenariusza, który będzie interesujący dla odbiorcy. Skuteczny film promocyjny to potężne narzędzie marketingowe, które umożliwia budowanie świadomości marki poprzez sterowanie emocjami widzów.
Jednym ze sposobów na nagrywanie filmów reklamowych, które odwołują się do emocji odbiorców, jest zastosowanie storytellingu. Nawiązywanie do trudności, przed jakimi firma stawała w drodze do upragnionego celu, to tylko przykładowa technika pozwalająca stworzyć film, z którym widz będzie mógł się utożsamić.
Aby tworzenie filmów promocyjnych było skuteczne, konieczne jest określenie grupy docelowej. Tylko w ten sposób można stworzyć scenariusz odwołujący się do emocji danej grupy osób. Film promocyjny produkowany do celów rekrutacyjnych może na przykład w atrakcyjny sposób przedstawiać dzień z życia pracownika. Zupełnie inną formę storytellingu zastosujemy natomiast w przypadku wideo, którego grupą docelową będą klienci, partnerzy biznesowi czy wyborcy.
Realizacja filmów reklamowych to usługa, na którą decyduje się coraz więcej firm. Z czego to wynika? Sprawdź najważniejsze zalety filmów promocyjnych:
Zdajemy sobie sprawę z tego, że koncentracja uwagi widza nie trwa długo, a nadmiar informacji zniechęca odbiorców i wywołuje efekt odwrotny do oczekiwanego. Zwracamy więc szczególną uwagę nie tylko na scenariusz i realizację, lecz również na profesjonalny montaż filmów reklamowych, dzięki któremu nasze produkcje są atrakcyjne wizualnie, ciekawe i spójne.
Wideo marketing to skuteczny sposób na nawiązywanie trwałych relacji z odbiorcą i budowanie rozpoznawalności marki. Choć ludzki mózg znacznie lepiej radzi sobie z przyswajaniem filmów niż tekstu pisanego, nie oznacza to, że każde wideo przemówi do odbiorcy. Produkcja filmów promocyjnych jest więc złożonym procesem mającym na celu uzyskanie prostych, spójnych, ciekawych i atrakcyjnych treści wizualnych.
Aby osiągnąć taki efekt, konieczne są 3 elementy: kreatywne podejście, wysokiej jakości sprzęt i ludzie, którzy znają się na rzeczy. To wszystko znajdziesz u nas! Pomożemy Ci wyróżnić się spośród konkurencji i znaleźć formę komunikacji, która najlepiej pasuje do Twojego biznesu. Zadbamy o scenariusz, obraz, dźwięk, emocje i unikalność, czyli wszystko to, co wyróżnia profesjonalne filmy promocyjne. Cena usługi ustalana jest indywidualnie i zależy między innymi od czasu trwania wideo, czasu realizacji filmu czy stopnia zaawansowania produkcji (np. kręcenie filmu w kilku miejscach czy korzystanie z dronów).
Poznań, Bydgoszcz, Toruń, Września, Włocławek i Konin to miasta, w których najczęściej działamy, choć naszą ofertę kierujemy również do firm z innych lokalizacji. Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły usługi i otrzymać indywidualną wycenę.